
OVER JAIDEN
Hey Allemaal!
Leuk dat jullie mij wat beter willen leren kennen.
Ik ben Jaiden Blokzijl en ben een gedreven wegracer.
Ik zal kort wat over mijzelf vertellen.
Ik ben geboren op 30 juni 2006 in Hoogeveen waar ik ook woon samen met mijn ouders, twee broers en hond.
Mijn racecarrière
2016 - 2018
Vanaf mijn 5e jaar was ik altijd actief in verschillende sporten: streetdance, breakdance, gym, turnen, fietscross. Totdat ik in 2016 in aanraking kwam met de motorsport! Toen ging mijn hart sneller kloppen en wist ik dat dit het was.
Mijn ouders hebben een minibike voor mij gekocht en het trainen kon beginnen om daarna NK wedstrijden te rijden. Tijdens mijn laatste jaar minibike heb ik daarnaast al getraind op mijn Honda NSF 100 om na 2 jaar de overstap te maken naar de Molenaar NSF100 cup.


2018 - 2020
Tijdens race-kamp 2020 in Assen heb ik een zware crash gehad met Honda NSF. Tijdens de start van de race sloeg een motor af op één van de voorste startrijen. Helaas kon ik dit niet zien en had geen kans om uit te wijken en botste frontaal op de afgeslagen motor. Rode vlag! Ik kon naar medical en een check up in het ziekenhuis van Assen. Resultaat? Kapsel van mijn schouder opgerekt en moest het een aantal weken rustig aan doen, wat ook betekende een paar wedstrijden missen. Eenmaal terug op de paddock wilde ik met alle geweld terug de baan op! Helaas kon dat niet, want mijn frame was compleet verbogen. In goed overleg met de KNMV kreeg ik een motor van hun te leen en kon ik de baan op om alsnog mee te trainen. En dat voelde goed!
In 2020 kwam ik er vrij snel achter dat ik te groot en te zwaar was voor de standaard afgestelde Molenaar motoren. Ik bleef aangeven over het verliezen van balans in de bochten en uiteindelijk zijn wij er achter gekomen dat dit kwam omdat ik over de limiet van de motor reed. Mijn team en ik kwamen tot deze conclusie en hebben mij ingeschreven voor het Europees Kampioenschap in Italië. Daar heb ik heel veel geleerd aan het fine tunen van mijn eigen motor. In Italië was het namelijk de bedoeling dat ik met mijn eigen motor zou rijden. Met de binnen de marges mogelijke aanpassingen hebben mijn team en ik de motor zo afgesteld gekregen dat de problemen die hij met de Molenaar motoren ervaarde als sneeuw voor de zon verdwenen. Het resultaat was dat hij Europees Kampioen geworden is in 2020.
2021
Na 2 jaar Honda NSF ben ik gaan trainen op grote circuits op mijn Kawasaki Ninja 400 die nog (deels) een stock motor is. Mijn team en ik hebben voor nu als doel dat ik goede feedback kan geven over mijn motor en ook aan het verschil van een 100cc en 400cc kon wennen. Ook heb ik het ondertussen ervaren wat het is om te crashen met zo veel meer vermogen.
Naast de motorsport beoefen ik ook fietscross voor mijn conditie en uithoudingsvermogen.
Maar ook turnen en breakdance horen hier ook zeker bij wat mij helpt in flexibiliteit.
